Kitab Lelaki

Tips Kesihatan

Masalah Bagi Lelaki Buah Dada Besar

payudara lelaki

Buah dada besar ada pada lelaki dianggap agak lucu dan sangat memalukan dan membuatkan lelaki, terutama yang masih muda berasa kurang yakin dengan penampilan diri sendiri. Lelaki tidak sepatut mempunyai buah dada, dada lelaki sepatutnya leper dan berotot tetapi apabila bahagian ini ‘membengkak’, ia akan membuatkan seseorang individu itu tidak selesa dengan bentuk badannya. Malah, mereka biasanya menjadi bahan usikan ahli keluarga atau rakan sebaya. Lebih memalukan jika puting buah dada jelas kelihatan.

Ia menyebabkan mereka malu untuk membuka baju di depan rakan lelaki atau terpaksa memakai singlet (baju dalam) sepanjang masa walaupun ketika bersenam supaya keadaan yang kurang menyenangkan itu tidak menjadi tumpuan atau mencuri pandangan orang lain. Dalam kes lebih teruk, ada lelaki membalut dada mereka dengan kain panjang supaya dada nampak leper. Teruskan Membaca ➞

Tahukah Anda Tentang Khasiat Kunyit Pada Kesihatan?

kunyit

Tidak ramai yang mengetahui tentang khasiat kunyit dari sudut kesihatan. Jika dulu kunyit hanya dianggap sebagai herba untuk merawat wanita bersalin, kini kunyit diketahui mampu menandingi ubat-ubatan moden kerana ia mempunyai bahan penyembuh yang tidak mengandungi kesan sampingan. Teruskan Membaca ➞

Kesan Yang Anda Tidak Tahu jika Menelan [email protected] Mani ?

menelan sperma

Menelan sperma merupakan hal yang tidak lazim dilakukan dan biasanya hanya terdapat dalam filem-filem dewasa sahaja, walaupun jarang dilakukan namun tetap sahaja ada orang yang melakukannya.

Selama ini orang yang mahu menelan sperma tidak mengetahui sebenarnya manfaat yang akan ia dapat, bahkan ada mitos di kalangan masyarakat yang mengatakan jika menelan sperma boleh membuatkan “ Awek muda” dan cantik inilah yang membuat banyak orang melakukan hal yang tidak lazim ini.

Namun apa yang anda tahu sebenarnya menelan sperma banyak manfaatnya untuk para wanita atau isteri , menurut penelitian yang dilakukan oleh Monash Universiti sperma yang masuk ke dalam organ pencernaan akan memberikan nutrisi  yang baik utuk tubuh badan wanita. Hal ini terjadi kerana di dalam sperma banyak mengandungi zat-zat penting seperti air , vitamin , protein serta mineral lainnya yang diperlukan dalam tubuh badan manusia. Teruskan Membaca ➞

Apa yang Anda Tidak Tahu Kesan Onani Terhadap Lelaki Dan Perempuan

onani

Kesan Onani Pada Kesihatan Lelaki Dan Perempuan – Onani atau melancap, sebagai suatu cara melepaskan syahwat pasti dilalui oleh setiap lelaki menjelang dewasa. Selain dari kesan negatif psikologi, perbuatan melancap mengakibatkan kehilangan tenaga, nutrien dan zat dari tubuh.

Terdapat satu lagi sebab mengapa melancap tetap tidak sihat. Jika korang biasa dengan Foot Reflexology, korang akan tahu bahawa tapak kaki mengandungi urat saraf dan meridian yang menghubungkannya dengan berbagai-bagai bahagian badan. Korang juga akan tahu yang dengan mengurut tapak kaki, korang dapat membawa tenaga kepada organ yang berkaitan.

Zakar, seperti tapak kaki, juga mempunyai takat reflexology yang berkenaan dengan organ. Cuba perhatikan gambarajah zon reflexology zakar:

Zon jantung zakar – kepala zakar – adalah yang paling sensitif dan paling mudah dirangsang untuk mencapai orgasma. Semasa melancap zon inilah yang paling mendapat rangsangan berbanding zon-zon lain. Ini bermakan rangsangan yang lebih ke atas organ yang berkaitan, Jantung, akan menyebabkakn tenaga dalaman disebarkan dengan tidak seimbang. Teruskan Membaca ➞

7 Khasiat Tongkat Ali Yang Perlu Diketahui

tongkat ali

 

Pengenalan

 

Tongkat ali atau juga dikenali sebagai pasak bumi,Penawar pahit, bedara pahit, bedara putih, bedara merah, hempedu pahit adalah sejenis tanaman saka yang terdapat di hutan Malaysia ,Indonesia dan beberapa kawasan di ThailandVietnam dan Laos. Nama botaninya ialah Eurycoma longifolia daripada keluarga Simaraubaceae. Tongkat ali juga dikenali sebagai penawar pahit, bedara pahit, bedara putih, bedara merah, hempedu pahit, payung ali, tongkat baginda, muntah bumi, petala bumi, akar jangat semang, tongkat rasul, setunjang bumi dan sebagainya. Tongkat ali merupakan sejenis tumbuhan yang dikatakan mempunyai kemampuan bagi membantu kaum lelaki yang menghadapi masalah syahwat.

 

Dalam keadaan semulajadinya di hutan, ia tumbuh dengan kadar yang perlahan, boleh mencapai ketinggian sehingga 10 ~15 m dengan garis pusat batang berukuran 20 cm. Biasanya, daunnya rimbun pada hujung batang. Kebanyakan pokok ini tidak bercabang. Jikapun bercabang, ia terlalu sedikit, sekadar satu atau dua cabang sahaja. Bunganya tersusun padat pada tangkai yang bercabang keluar dari pangkal daun.Daunnya berbentuk bujur (2–3 cm lebar, 8–10 cm panjang) tersusun secara berpasangan pada satu tangkai (panjang hingga 100 cm). Terdapat 20–30 pasang anak daun bagi setiap tangkai daun. Tangkai daun tersusun secara “spiral”, sama ada mengikut pusingan jam atau melawan pusingan pada paksi batang. Teruskan Membaca ➞

5 Buah-buahan Yang Sangat Elok Bagi Lelaki

buah-buahan

Tidak dinafikan peratusan lelaki yang gemar menikmati khasiat buah-buahan lebih rendah berbanding wanita. Mungkin kurangnya pendedahan mengenai khasiat buah-buahan yang melengkapi kehendak tubuh badan menyebabkan golongan ini terlepas nutrien yang terkandung di dalamnya.

BERI HITAM

Strawberi dan beri hitam merupakan antara buah yang termasuk dalam kelompok keluarga buah beri yang tinggi kandungan fiber. Pengambilan buah ini dalam kehidupan seharian membekalkan potassium, vitamin C, vitamin K dan nutrien untuk kesihatan mata. Lelaki digalakkan memakan buah ini kerana kandungan vitamin K yang ada di dalamnya membantu melindungi mereka daripada di serang kanser prostat.

TEMBIKAI

Kandungan air yang terdapat dalam buah ini mampu mengelakkan tubuh daripada mengalami dehidrasi dan menambah cecair di dalam badan. Bagi yang sering mengalami masalah kulit kering disarankan memakan buah tembikai bagi mendapatkan kesan lebih baik kepada kulit. Antara khasiat yang diperoleh daripada tembikai ialah vitamin A, vitamin B6 dan B1, potassium dan magnesium.

BETIK

Amat digalakkan untuk pesakit radang sendi kerana enzim protein-digesting yang terkandung dalam betik mengurangkan radang dalam badan. Khasiat vitamin A, vitamin E dan vitamin C yang dimiliki memenuhi 300 peratus keperluan tubuh badan setiap hari di samping berupaya mengelakkan oksida dalam kolekstrol seperti yang dialami pesakit jantung.

NANAS

Sangat bernutrien tinggi bagi meningkatkan biotin atau vitamin H, tiamina dan asid di dalam badan. Vitamin C, vitamin B1 dan fiber adalah khasiat yang terkandung dalam nanas. Di samping meningkatkan sistem imuniasi dan tenaga, ia turut menggalakkan kelenjar tiroid yang sihat.

PISANG

Bekalan tenaga untuk tubuh badan yang kebiasaannya diambil bagi menggantikan nasi. Atlet sukan gemar menikmati buah ini yang mengandungi enzim bromelain yang meningkatkan libido lelaki. Ia juga kaya dengan vitamin B (riboflavin dan potassium) yang penting untuk pengeluaran hormon testosteron

8 Perkara Yang Tidak Digalakkan Selepas Makan

download (3)

Hidup ini penuh dengan peraturan. Setiap negara pun ade peraturan untuk hidup aman. Sama jugak dengan tubuh badan kita yang juga ada peraturan. Kalau nak sihat, ikutlah peraturan yang dah ditetapkan.

Bila membabitkan soal makanan, memang banyak peraturan yang kita kena ikut. pergi kat link ni “TIPS : 10 Makanan Sihat Yang Perlu diambil Setiap Hari” untuk tahu lebih lanjut tantang tips pemakanan. Apa yang kita makan hari ni memberi kesan yang sangat besar bila kita dah berusia nanti. Tabiat kita semasa makan juga perlu dititik beratkan.

Apa yang aku nak kongsi sekarang ni ialah 8 larangan selepas makan. Mungkin selama ni kita tak sedar, ada perkara yang kita buat akan memudaratkan tubuh badan. Ataupun mungkin kita dah tahu, cuma sebab dah jadi tabiat, susah nak dielakkan. Atau mungkin kita tahu, tapi buat-buat tak tahu sebab ramai orang lain pun tak tahu. macam-macam kemungkinan! Teruskan Membaca ➞

16 Khasiat Madu Lebah Yang Anda Perlu Tahu

madu lebah

Madu bukan sahaja enak untuk dimakan begitu sahaja, kaya dengan khasiat tetapi juga madu boleh digunakan di dalam hidangan mahupun minuman sebagai pengganti gula. Madu amat terkenal kerana memiliki banyak manfaat bagi kesihatan dan juga kecantikan.


Madu menurut perspektif Islam

Firman Allah dalam ayat 68 hingga 69 surah An-Nahl yang bermaksud;

“Tuhanmu yang menjadikanmu dan yang mengetahui keistimewaan dan susunan tubuhmu, zahir dan batinmu, mewahyukan kepada lebah: buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon dan di tempat-tempat yang di buat oleh manusia, kemudian makanlah dari tiap-tiap macam buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah memudahkan (bagimu). Dari perut lebah itu, keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya. Di dalamnya terdapat ubat yang boleh menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu, benar-benar terdapat tanda (kebesaran tuhan) bagi orang-orang yang memikirkan”

Diriwayatkan oleh Abu Sa’id al-Khudri r.a:

“Seorang lelaki datang kepada Nabi Muhammad s.a.w lalu berkata: ‘Sesungguhnya saudaraku sakit perut (cirit-birit)’. Rasulullah s.a.w bersabda: ‘Berilah dia minuman madu’. Kemudian, dia memberi saudaranya minum madu. Lalu dia datang semula dan berkata: ‘Saya telah pun memberi minum dia dengan madu tetapi penyakit bukan berkurangan melainkan bertambah.’ Rasulullah s.a.w menyuruhnya agar meneruskan meminum air madu sehingga tiga kali lagi. Kemudian, lelaki itu datang sekali lagi. Rasulullah s.a.w masih menyuruhnya meneruskan meminum air madu tetapi lelaki itu menjawab,’Saya telah memberinya minuman madu tetapi sakitnya masih bertambah.’ Lalu Rasullullah s.a.w berkata:’Allah benar dan perut saudaramu itu yang berbohong.’ Kemudian Rasulullah s.a.w sendiri memberi minum madu kepada lelaki tersebut dan akhirnya sembuh. Teruskan Membaca ➞

Ternyata Pisang Sangat Bagus Untuk Sperma

pisang

Ternyata Pisang Sangat Bagus Untuk Sperma, Lho!

Apakah selama ini Anda sering mengalami masalah seksual? Apakah Anda memiliki masalah dengan kesuburan Anda? Jika jawaban Anda �ya�, sekarang cubalah untuk mengatasi masalah Anda dengan memakan buah pisang.

Bagi sebagian orang, mungkin pisang dianggap sebagai buah yang tiada nilai dan tidak menarik untuk dimakan. Atau bahkan banyak lelaki yang tidak suka makan buah yang satu ini. Hmm�. Jika Anda adalah salah satu dari mereka, maka mulai sekarang Anda harus mengubah pemikiran itu. Pisang adalah salah satu buah yang memiliki banyak sekali manfaat bagi kesihatan tubuh dan organ reproduksi khususnya bagi lelaki.  Teruskan Membaca ➞

Rahsia Keajaiban Protein

 

SEBELUM ini anda mungkin sering mendengar bahawa protein adalah nutrien yang penting dan bermanfaat untuk kesihatan anak anda. Namun, tahukah anda bagaimana ia membantu pertumbuhan dan perkembangan?

 

Protein adalah sejenis nutrien yang melaksanakan pelbagai fungsi dalam tubuh kita. Ia membantu mata anak anda untuk melihat, mengecutkan otot dan pembekuan darah. Selain itu, ia membolehkan anak anda menjadi aktif dengan memudahkan tindak balas kimia melalui enzim dan melindunginya terhadap jangkitan. Tanpa protein, tulang, kulit dan rambut anak anda tidak akan mempunyai strukturnya. Teruskan Membaca ➞